Mediálne centrum

Veľká ofenzíva modelov Mercedes-EQ: Výrobná sieť Mercedes-Benz sa elektrifikuje: uvedenie šiestich nových modelov Mercedes-EQ do roku 2022

Vydané 19. 1. 2021

  • Závod Mercedes-Benz v Sindelfingene: uvedenie elektrického luxusného sedanu EQS začne v prvom polroku 2021 vo Factory 56
  • Závod Mercedes-Benz v Rastatte: začala výroba prvého plnoelektrického kompaktného SUV EQA – v roku 2021 aj v závode v Pekingu (Čína)
  • Závod Mercedes-Benz v Kecskeméte (Maďarsko): padlo rozhodnutie, že v závode sa bude vyrábať druhé plnoelektrické kompaktné SUV EQB. Začiatok výroby ešte v roku 2021 – onedlho potom aj v závode v Pekingu (Čína)
  • Závod Mercedes-Benz v Brémach: začiatok výroby elektrického sedanu pre podnikateľov EQE ešte v roku 2021 – krátko na to aj v závode v Pekingu (Čína)
  • Závod Mercedes-Benz v Tuscaloose (USA): SUV varianty EQS a EQE začnú v roku 2022
  • Združenie výroby akumulátorov Mercedes-Benz: pred nami je čoskoro začiatok výroby akumulátorových systémov pre EQS a EQE v Untertürkheime/Hedelfingene. Výroba akumulátorových systémov pre kompaktné SUV v závodoch Kamenz a Jawor. Závod na akumulátory v Tuscaloose bude od roku 2022 zhotovovať akumulátory pre SUV varianty EQS a EQE

Stuttgart. Mercedes-Benz sa usiluje o vedúcu pozíciu v oblasti elektrického pohonu a softvéru vozidla. Postupná elektrifikácia celého portfólia produktov je centrálnym prvkom strategického zamerania plánu Ambícia 2039 a základným predpokladom na ceste k neutralite v oblasti emisií CO2. Už v roku 2022 bude portfólio zahŕňať osem plnoelektrických modelov Mercedes-EQ. Celosvetová výrobná sieť Mercedes-Benz je pripravená na ofenzívu elektrických produktov spoločnosti a modely Mercedes-EQ postupne integruje do sériovej výroby existujúcich závodov.

Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločností Daimler AG a Mercedes-Benz AG; zodpovedný za koncernový výskum spoločnosti Daimler a Mercedes-Benz Cars COO: „Mercedes-Benz vyráža so svojou stratégiou Electric First konzekventne na cestu k neutralite v oblasti emisií CO2 a masívne investuje do transformácie. Naše portfólio vozidiel sa elektrifikuje a tým aj naša celosvetová výrobná sieť so závodmi na výrobu vozidiel a akumulátorov. V oblasti elektrickej mobility chceme byť lídrami a sústreďujeme sa predovšetkým na technológiu akumulátorov. Pritom sa spoliehame na komplexný prístup, ktorý siaha od počiatočného výskumu a vývoja až po výrobu a zahŕňa aj strategickú spoluprácu.“

EQS, prvý plnoelektrický luxusný sedan od značky Mercedes-Benz, začína v prvej polovici roka 2021 v továrni Factory 56 v lokalite Sindelfingen. Vďaka už realizovanému začiatku výroby elektrického kompaktného SUV EQA v závode v Rastatte a aktuálnemu rozhodnutiu o lokalite pre EQB v maďarskom závode v Kecskeméte podniká spoločnosť ďalšie dôležité kroky na ceste k neutralite v oblasti emisií CO2 svojho portfólia produktov. Aj v rámci celosvetového združenia na výrobu reťazcov pohonu robí rozhodnutia smerom k stratégii Electric First. V rámci združenia na výrobu sa zhotovujú a montujú vysokoefektívne systémy akumulátorov.

Jörg Burzer, člen predstavenstva Mercedes-Benz AG, manažment výroby a dodávateľského reťazca: „Výrobná sieť Mercedes-Benz je celosvetová, digitálna, flexibilne zostavená a pripravená na nastávajúcu elektroofenzívu – v neposlednom rade vďaka našim vysokokvalifikovaným a motivovaným zamestnancom na celom svete. Teraz začíname skutočný rozmach v rámci uvedenia Mercedes-EQ. Uvedenie šiestich elektrických produktov do roku 2022 podporuje silu a kompetenciu globálnych miest výroby Mercedes-Benz. Celkovo má výrobná sieť k dispozícii šesť závodov na výrobu osobných motorových vozidiel Mercedes-EQ. Lokálna výroba vysokoefektívnych akumulátorových systémov pritom zohráva ústrednú úlohu v stratégii Mercedes-Benz – spolu s rozsiahlou koncepciou udržateľnosti, ktorá zahŕňa celý životný cyklus akumulátora až po jeho recykláciu.“

Závody na výrobu vozidiel Mercedes-Benz postupne presadzujú elektroofenzívu

V máji 2019 bola do štandardnej sériovej výroby integrovaná výroba modelu EQC (kombinovaná spotreba elektriny: 21,5 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)[1] v závode Mercedes-Benz v Brémach. Len o niekoľko mesiacov neskôr sa v rámci nemecko-čínskeho spoločného výrobného podniku Beijing Benz Automotive Co. Ltd. (BBAC) spustila výroba modelu EQC pre miestny trh v Číne. V roku 2020 začala výroba elektrického prémiového veľkopriestorového sedanu EQV (kombinovaná spotreba elektriny: 26,4 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)[1] v severošpanielskom meste Vitoria.

Zákazníci s kompaktnými vozidlami sa vďaka modelom EQA a EQB v roku 2021 môžu tešiť na dve plnoelektrické kompaktné SUV. EQA ako prvý plnoelektrický kompaktný model oslávi svoju celosvetovú premiéru 20. januára 2021. Výroba modelu EQA sa v závode Mercedes-Benz v Rastatte začala bez problémov. Rovnako ako v prípade modelov EQC z Brém a Pekingu a EQV z Vitorie, ktoré sú už dostupné na trhu, opúšťajú plnoelektrické modely v závode v Rastatte rovnakú výrobnú linku ako kompaktné vozidlá s tradičným a hybridným pohonom. Pritom je všetkých päť vozidiel v Rastatte elektrifikovaných: okrem plnoelektrického modelu EQA sa v závode Mercedes-Benz v Rastatte vyrába aj Trieda A, Trieda A sedan, Trieda B a kompaktné SUV GLA – s klasickým pohonom so spaľovacím motorom ako aj s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete. Závod Mercedes-Benz v Rastatte predstavuje významný príspevok na ceste k flotile vozidiel neutrálnej v oblasti emisií CO2 a elektroofenzíve spoločnosti Mercedes Benz AG. V roku 2021 bude nasledovať výroba modelu EQA aj v BBAC v Pekingu pre čínsky trh.

Výroba modelu EQB sa v roku 2021 ešte spustí v dvoch prevádzkach celosvetovej výrobnej siete divízie Mercedes-Benz Cars: v maďarskom závode Mercedes-Benz v Kecskeméte pre celosvetový trh a v nemecko-čínskom spoločnom podniku BBAC v Pekingu pre lokálny trh. Prípravy v závodoch ako aj kvalifikovanie zamestnancov a práce pri prestavbe sú už v plnom prúde. Kompaktné SUV EQB bude prvým sériovým vozidlom z Maďarska na čisto elektrický pohon a doplní portfólio hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete, ktoré predstavujú CLA a CLA Shooting Brake. Aj Trieda A sa v budúcnosti bude s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete spolu s nemeckým závodom Mercedes-Benz v Rastatte vyrábať v Kecskeméte.

Ďalej svoju výrobu v prvom polroku 2021 v závode Factory 56 v Sindelfingene začne plnoelektrický luxusný sedan EQS. V novom programe Triedy S je EQS samostatným plnoelektrickým členom a ako prvá využíva novú elektrickú architektúru pre elektrické vozidlá luxusnej a vyššej triedy značky Mercedes-Benz. V závode Factory 56 sa Trieda S a do budúcna aj Mercedes-Maybach Triedy S a EQS budú plne flexibilne vyrábať na rovnakej linke. Factory 56 stelesňuje budúcnosť výroby vozidiel Mercedes-Benz a stanovuje nové štandardy v oblasti automobilového priemyslu. Vo Factory 56 sa v porovnaní s predchádzajúcou výrobou Triedy S dosahuje vyššia efektivita o približne 25 percent. Vyššia efektivita sa dosahuje optimalizáciou celého hodnotového reťazca a digitalizáciou v plnom rozsahu prostredníctvom MO360, digitálneho ekosystému výroby Mercedes-Benz.
Viac informácií nájdete na internetovej stránke: media.daimler.com/marsMediaSite/ko/de/47014243

Okrem toho začne ešte v druhej polovici roka 2021 závod Mercedes-Benz v Brémach a krátko nato aj závod v Pekingu s výrobou sedanu pre podnikateľov EQE. EQE tým doplní portfólio čisto elektrických vozidiel oboch závodov. Závod v Pekingu potom bude pre lokálny trh celkovo vyrábať štyri modely značky Mercedes-EQ.

Závod Mercedes-Benz v Tuscaloose (USA) sa navyše pripravuje na výrobu SUV EQE a SUV EQS v roku 2022, ktoré sa budú vyrábať na rovnakej linke s vozidlami SUV s tradičným pohonom a hybridným pohonom dobíjateľným zo siete.

V roku 2022 sa bude celkovo vyrábať už osem elektrických vozidiel značky Mercedes-EQ v siedmich prevádzkach na troch kontinentoch. Je to možné, lebo spoločnosť na celom svete včas investovala do flexibility a technického vybavenia s perspektívnymi riešeniami koncepcie Priemysel 4.0. V závodoch spoločnosti Mercedes-Benz AG možno vďaka vysokoflexibilnej štruktúre paralelne vyrábať vozidlá s rôznymi druhmi pohonu. Pri pohľade na strategický cieľ, aby od roka 2030 tvorili viac ako polovicu odbytu takzvané vozidlá xEV, teda hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete a elektrické vozidlá, a pritom postupne zvyšovať podiel čisto elektrických vozidiel, je výraznou výhodou vysoká miera flexibility. Umožňuje krátkodobo prispôsobiť výrobu v závislosti od dopytu na trhu.

Značka smart doplní portfólio elektrických vozidiel značky Mercedes-Benz tromi ďalšími modelmi. Modely smart EQ fortwo (kombinovaná spotreba elektriny: 16,5 kWh/100 km, kombinované emisie CO2: 0 g/km)[1] a kabriolet smart EQ fortwo (kombinovaná spotreba elektriny: 16,8 kWh/100 km, kombinované emisie CO2: 0 g/km)[1] sa budú vyrábať vo francúzskom Hambachu a smart EQ forfour (kombinovaná spotreba elektriny: 17,3 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)[1] v slovinskom meste Novo Mesto. Ďalšia generácia elektrických vozidiel smart sa bude vyrábať v smart Automobile Co., Ltd. v Číne, spoločnom výrobnom podniku spoločností Mercedes-Benz AG a Zhejiang Geely Group (Geely Holding).

Hybridný pohon dobíjateľný zo siete je ako medzikrok k portfóliu čisto elektrických produktov dôležitou kľúčovou technológiou. Už dnes je viac ako 20 modelových variantov hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete pevnou súčasťou portfólia produktov od značky Mercedes-Benz. Do roka 2025 sa portfólio rozšíri na viac ako 25 modelových variantov. Ich výroba preberá v celosvetovej výrobnej sieti primerane dôležitú rolu. Už teraz opúšťajú pás v takmer všetkých závodoch na výrobu osobných vozidiel od značky Mercedes-Benz hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete.

Globálne združenie výroby akumulátorov: kľúčový faktor úspechu pre elektroofenzívu od značky Mercedes-Benz

Akumulátory pre elektrické vozidlá značky Mercedes-EQ dodáva globálne združenie výroby akumulátorov so závodmi na troch kontinentoch. Lokálna výroba akumulátorov je kľúčovým faktorom úspechu pre elektroofenzívu od značky Mercedes-Benz.

Dva závody v saskom Kamenzi vyrábajú už od roku 2012 systémy akumulátorov pre hybridné vozidlá, hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete a elektrické vozidlá. Druhý závod v tejto lokalite bol uvedený do prevádzky v roku 2018 a od roku 2019 vyrába systémy akumulátorov pre EQC. Od začiatku bol koncipovaný ako závod neutrálny v oblasti emisií CO2 a pritom spája o.i. solárnu energiu, geotermálnu energiu a blokovú kogeneračnú jednotku produkujúcu elektrinu a teplo. V prevádzke sa najnovšie vyrábajú aj akumulátorové systémy pre EQA. Od spustenia výroby v spoločnosti Accumotive sa v lokalite Kamenz vyrobilo viac ako milión akumulátorov na základe lítium-iónovej technológie pre elektrické vozidlá, hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete a 48-voltové systémy.

Mercedes-Benz a BAIC spolu vybudovali lokálnu výrobu akumulátorov v existujúcej prevádzke v priemyselnom parku Yizhuang v Pekingu (Čína). Tá dodáva do blízkeho automobilového závodu, ktorý pridal do svojho portfólia čisto elektrické modely značky Mercedes-EQ a prvým modelom bolo EQC. Ešte v roku 2019 tam spustila výrobu akumulátorových systémov pre EQC.

V roku 2020 spustil výrobu závod na akumulátory v poľskom Jawore s akumulátormi hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete pre Triedy C, E a Triedu S. V roku 2021 prevádzka rozšíri svoje portfólio o akumulátorové systémy pre kompaktné modely značky Mercedes-EQ, EQA a EQB. Závod bol podobne ako závod na výrobu akumulátorov v Kamenzi vopred koncipovaný na výrobu neutrálnu v oblasti emisií CO2.

V lokalite Untertürkheim budú v budúcnosti vyrábať rovno dva závody na výrobu systémov akumulátorov. V prevádzke Hedelfingen momentálne prebiehajú posledné prípravy na výrobu systémov akumulátorov pre EQS, ktorý v prvom polroku 2021 opustí linku v blízkom Sindelfingene. Aj systémy akumulátorov modelu EQE sa budú vyrábať v Hedelfingene. V prevádzke Brühl momentálne vzniká ďalší závod na výrobu akumulátorov, ktorý od roku 2022 bude zhotovovať systémy akumulátorov pre vozidlá Mercedes-Benz s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete. Práce na budovách sú už ukončené. V najbližších mesiacoch bude závod na výrobu akumulátorov Brühl vybavený príslušnými zariadeniami.

V roku 2022 sa v závode Mercedes-Benz v Tuscaloose (USA) začne výroba modelov SUV EQS a EQE. V bezprostrednej blízkosti vzniká závod na výrobu akumulátorov, ktorý bude dodávať vysokoefektívne systémy akumulátorov pre oba modely. Práce na budovách sú už ukončené. V najbližších mesiacoch sa namontujú vysokomoderné zariadenia.

Okrem toho stratégia výroby Mercedes-Benz prognózuje v lokalite Sindelfingen ďalší závod na výrobu akumulátorov.

Spoločne s miestnym partnerom Thonburi Automotive Assembly Plant (TAAP) divízia Mercedes-Benz Cars zriadila výrobu akumulátorov v Bangkoku (Thajsko) a v roku 2019 ju uviedla do prevádzky. V lokalite sa zhotovujú akumulátorové systémy pre aktuálne hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete Tried C, E a S. Okrem toho sa tam pripravuje výroba akumulátorov pre čisto elektrické vozidlá značky Mercedes-EQ.

Electric First a Ambícia 2039: mobilita a výroba neutrálne v oblasti emisií CO2

Stratégiou Electric first sleduje značka Mercedes-Benz postupnú elektrifikáciu všetkých modelových variantov a typov vozidiel s jasným cieľom. Smerodajné pritom v najbližších rokoch je postupné zvyšovanie podielu čisto elektrických vozidiel v rámci portfólia vozidiel. Už v roku 2030 by takzvané vozidlá xEV, hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete a plnoelektrické vozidlá, mali tvoriť viac ako polovicu odbytu – mali by mať stúpajúcu tendenciu. Vozidlá značky Mercedes-Benz s elektrickým pohonom sa tešia čoraz väčšej popularite.

Stratégiou Ambícia 2039 značka Mercedes-Benz pred vyše rokom predstavila svoju cestu k neutralite v oblasti emisií CO2. Výroba vozidiel pritom zohráva rozhodujúcu úlohu. Už od roku 2022 budú vlastné závody na výrobu osobných vozidiel a vanov Mercedes-Benz vyrábať neutrálne v oblasti emisií CO2. To zahŕňa viac ako 30 závodov na výrobu osobných vozidiel a vanov a patria sem aj závody na výrobu akumulátorov.

[1] Spotreba elektrického prúdu bola zistená na základe nariadenia 692/2008/ES. Spotreba elektriny závisí od konfigurácie vozidla. Ďalšie informácie o oficiálnej spotrebe paliva a oficiálnych špecifických emisiách CO2 nových osobných motorových vozidiel sú uvedené v Príručke o spotrebe paliva, emisiách CO2 a spotrebe elektriny nových osobných motorových vozidiel, ktorú získate bezplatne na všetkých predajných miestach a na stránke www.dat.de spoločnosti Deutsche Automobil Treuhand GmbH.

Krátke interview

„Čo sa týka výroby modelov značky Mercedes-EQ, ideme cestou značky Mercedes: úplne digitálne a flexibilne, vysokoefektívne a maximálne udržateľne.“
Otázky pre Jörga Burzera, člena predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz AG, zodpovedného za riadenie výroby a zásobovacieho reťazca

Pán Burzer, ste v rámci svojej výrobnej siete vybavený na výrobu elektrických vozidiel?
Výrobná sieť Mercedes-EQ je pripravená na elektroofenzívu. S touto transformáciou sme začali už pred niekoľkými rokmi a naše závody sú koncipované maximálne flexibilne. Elektrické modely Mercedes-EQ sa budú postupne integrovať do našich existujúcich závodov na výrobu vozidiel. Pritom budú opúšťať rovnakú linku ako vozidlá so spaľovacím motorom alebo hybridným pohonom dobíjateľným zo siete. To platí pre všetky naše prevádzky na výrobu osobných vozidiel značky Mercedes-Benz – celkovo šesť prevádzok na troch kontinentoch. Táto koncepcia je výhodná najmä preto, lebo sa dopyt po elektrických a elektrifikovaných vozidlách v rámci regiónov vyvíja pomerne rôzne a my môžeme krátkodobo primerane prispôsobiť naše plánovanie výroby. Vyrábame teda presne to, čo zákazník práve chce.

Ako teda konkrétne vyzerá plánovanie výroby pre najbližšiu ofenzívu modelov?
Isté je: v najbližších rokoch výrazne stúpne podiel čisto elektrických vozidiel v našom portfóliu. Do roku 2030 bude už viac ako päťdesiat percent našich vozidiel opúšťať výrobný pás ako takzvané vozidlá xEV. Hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete a hybridné vozidlá pritom v ďalších rokoch naďalej zohrajú dôležitú úlohu v našom plánovaní výroby. Náš cieľ je jasne koncipovaný na 100 percent vozidiel značky Mercedes-EQ, a naše kapacity vedieme presne týmto smerom. Krok za krokom nato pripravujeme našu výrobu ako aj naše zamestnankyne a zamestnancov. Ústredným zameraním je aj naša koncepcia udržateľnosti: od roku 2022 budeme vyrábať vo vlastných závodoch Mercedes-Benz po celom svete neutrálne, čo sa týka emisií CO2.

Aké výzvy to konkrétne obnáša?
Každé uvedenie vozidla počas prebiehajúcej výroby so sebou prináša výzvy. To, prirodzene, platí aj pre elektrické vozidlá. Prostredníctvom know-how v našich závodoch a plánovania zariadení nad rámec prevádzok sa však rýchlo podarilo vymyslieť a presadiť flexibilné riešenia. K tomu vo výraznej miere prispela aj postupná digitalizácia našich procesov vďaka nášmu digitálnemu ekosystému výroby MO360. Dôležitým faktorom je pritom, prirodzene, cielená kvalifikácia našich kolegýň a kolegov v závodoch, v ktorej stále pokračujeme.

Ako to bude ďalej s výrobou pohonných reťazcov?
Pre globálnu výrobnú sieť pohonných reťazcov Mercedes-Benz znamená zmena smerom k e-mobilite mimoriadnu výzvu. Sme však pevne rozhodnutí prispôsobiť našu oblasť pohonov neustále smerom k tejto zmene, a tým ju trvalo udržateľne pripraviť na budúcnosť. V našich závodoch na výrobu pohonných reťazcov sme v uplynulých rokoch už vybudovali rozsiahle know-how. Začína od vytvorenia nášho združenia výroby akumulátorov a okrem iného zahŕňa aj to, že budeme v budúcnosti diely elektrického hnacieho ústrojenstva vyrábať a montovať sami. Zároveň je však jasné, že pohon budúcnosti sa bude vo výraznej miere líšiť od toho dnešného.

Akumulátory pre modely Mercedes-EQ si teda vyrábate sami?
Lokálna výroba akumulátorov je neoddeliteľným faktorom úspechu v našej elektroofenzíve. S ohľadom na neustále rastúci dopyt a primerane nášmu plánovaniu výroby koncipujeme globálne združenie výroby akumulátorov po celom svete flexibilne. Dnes už akumulátory vyrábame v Kamenzi, Bangkoku a Pekingu. Spustenie výroby v závodoch na výrobu akumulátorov v Hedelfingene a Jawore je bezprostredne pred nami a aj v Brühli a Tuscaloose sa už kolegyne a kolegovia pripravujú na spustenie výroby v roku 2022. Naša výrobná sieť je veľmi dobre koncipovaná na ofenzívu modelov Mercedes-EQ.

Na ktorý nový elektrický model sa tešíte najviac?
V zásade sa, prirodzene, teším na každý nový model Mercedes-Benz. Veľmi významným míľnikom je však zaiste nastávajúce spustenie výroby modelu EQS, ktorý bude v našom novom závode Factory 56 v závode Mercedes-Benz v Sindelfingene schádzať z výrobného pásu spolu s Triedou S. Tým udávame smer pre našu celú výrobnú sieť: vďaka najmodernejším výrobným technológiám je závod Factory 56 vzorom a smerom pre celú našu celosvetovú sieť. Zároveň tým podporujeme našu ambíciu – cestu značky Mercedes – vo výrobe modelov značky Mercedes-EQ: úplne digitálne a flexibilne, vysokoefektívne a maximálne udržateľne.

Na fotografiách:
19, 53, 54/ Jörg Burzer, člen predstavenstva Mercedes-Benz AG, manažment výroby a dodávateľského reťazca
35-40/ Produkcia EQA
41-44/ EQA
45-47/ EQB
48 - 54/ EQS
70-71/ Prototyp EQE


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (8000x5467px, 5.08 MB)

Fotografia 2 (8000x5467px, 5.11 MB)

Fotografia 3 (8000x5467px, 5.44 MB)

Fotografia 4 (5472x3648px, 11.63 MB)

Fotografia 5 (6983x4205px, 16.62 MB)

Fotografia 6 (4372x2904px, 2.82 MB)

Fotografia 7 (5848x3899px, 9.12 MB)

Fotografia 8 (5462x3641px, 8.66 MB)

Fotografia 9 (1024x889px, 561.14 kB)

Fotografia 10 (4961x2790px, 4.52 MB)

Fotografia 11 (8256x5504px, 11.74 MB)

Fotografia 12 (8256x5504px, 14.72 MB)

Fotografia 13 (8256x5504px, 12.54 MB)

Fotografia 14 (6036x4024px, 9.38 MB)

Fotografia 15 (2644x1501px, 3.44 MB)

Fotografia 16 (6000x4000px, 9.4 MB)

Fotografia 17 (6000x3992px, 6.96 MB)

Fotografia 18 (5407x3041px, 5.33 MB)

Fotografia 19 (5467x3613px, 5.26 MB)

Fotografia 20 (5504x8256px, 16.32 MB)

Fotografia 21 (5266x2962px, 4.7 MB)

Fotografia 22 (4561x2566px, 3.02 MB)

Fotografia 23 (3636x5454px, 5 MB)

Fotografia 24 (5424x3616px, 6.46 MB)

Fotografia 25 (5472x3078px, 4.69 MB)

Fotografia 26 (5308x3444px, 6.7 MB)

Fotografia 27 (6720x4480px, 13.99 MB)

Fotografia 28 (6631x4421px, 12.71 MB)

Fotografia 29 (3000x2000px, 2.57 MB)

Fotografia 30 (1195x1561px, 1.3 MB)

Fotografia 31 (3000x2000px, 3.63 MB)

Fotografia 32 (2628x1986px, 1.92 MB)

Fotografia 33 (3000x1556px, 4.49 MB)

Fotografia 34 (5017x3345px, 6.13 MB)

Fotografia 35 (5062x3375px, 6.34 MB)

Fotografia 36 (5062x3375px, 5.57 MB)

Fotografia 37 (5212x2932px, 6.19 MB)

Fotografia 38 (4909x3273px, 6.35 MB)

Fotografia 39 (5062x3269px, 7.85 MB)

Fotografia 40 (4992x3328px, 7.01 MB)

Fotografia 41 (4509x3000px, 2.92 MB)

Fotografia 42 (4509x3000px, 4.32 MB)

Fotografia 43 (4509x3000px, 3.74 MB)

Fotografia 44 (4509x3000px, 3.63 MB)

Fotografia 45 (4509x3000px, 2.69 MB)

Fotografia 46 (4500x3000px, 5.02 MB)

Fotografia 47 (4500x3000px, 5.24 MB)

Fotografia 48 (5302x3324px, 5.99 MB)

Fotografia 49 (5302x3324px, 6.21 MB)

Fotografia 50 (5447x2990px, 5.51 MB)

Fotografia 51 (4820x2710px, 4.57 MB)

Fotografia 52 (5471x3417px, 7.12 MB)

Fotografia 53 (5377x3286px, 6.4 MB)

Fotografia 54 (5377x3414px, 6.49 MB)

Fotografia 55 (3698x2079px, 4.06 MB)

Fotografia 56 (2251x2972px, 3.08 MB)

Fotografia 57 (6155x4103px, 17.82 MB)

Fotografia 58 (4480x6720px, 18.61 MB)

Fotografia 59 (6720x4480px, 22.64 MB)

Fotografia 60 (6720x4480px, 17.65 MB)

Fotografia 61 (5455x3637px, 12.12 MB)

Fotografia 62 (6720x4480px, 18.96 MB)

Fotografia 63 (1861x921px, 896.89 kB)

Fotografia 64 (3992x2992px, 5.24 MB)

Fotografia 65 (2017x1165px, 1.5 MB)

Fotografia 66 (1564x980px, 1.09 MB)

Fotografia 67 (1552x1031px, 942.15 kB)

Fotografia 68 (2484x1258px, 2.2 MB)

Fotografia 69 (6209x4144px, 9.86 MB)

Fotografia 70 (3341x2228px, 5.24 MB)

Fotografia 71 (3341x2228px, 5.01 MB)