Mediálne centrum

Nový Mercedes-Benz Triedy S: štandard hospodárnosti a komfortu

Vydané 26. 4. 2017

Nová Trieda S oslavuje svoju svetovú premiéru na šanghajskom autosalóne rozsiahlymi novinkami. Medzi najzaujímavejšie prvky patria od základu nová paleta vysoko úsporných motorov s celým radom nových technológií na elektrifikáciu hnacieho ústrojenstva. Koncepcia inteligentné jazdenie spravila ďalší krok smerom k autonómnemu jazdeniu. A v interiéri nastavuje neohrozená jednotka v prémiovom segmente latku v oblasti komfortu a wellness. Uvedenie novej Triedy S na európske trhy sa začne v júli.

Pre novú Triedu S sú naplánované viaceré nové motory: radový šesťvalec ako diesel a benzín, ako aj nový benzínový motor V8 biturbo. Mercedes-Benz plánuje aj hybrid dobíjateľný zo siete s elektrickým dojazdom 50 kilometrov. Svoju svetovú premiéru zažívajú súčasne aj technológie ukazujúce trend budúcnosti ako integrovaný štartér a generátor (ISG) na báze napätia 48 V a elektrický prídavný kompresor (eZV).

Špičkový model značky Mercedes-Benz robí ďalší veľký krok smerom k autonómnemu jazdeniu a dvíha koncepciu inteligentného jazdenia na nasledujúci stupeň. Aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC a aktívny asistent riadenia pomáhajú vodičovi udržiavať odstup a riadiť ešte komfortnejšie; rýchlosť sa teraz v zákrute alebo pred križovatkou automaticky prispôsobí.

Svetlomety MULTIBEAM LED a diaľkové svetlo s ultra dosvitom zmenia noc na deň. Systém skenovania povrchu vozovky, predvídavé rozpoznávanie nerovností povrchu, a funkcia nakláňania v zákrutách sú ďalšími zaujímavými prvkami novej Triedy S.

Komfortným ovládaním funkcie ENERGIZING ide do sériovej výroby ďalšia svetová novinka: táto zvláštna výbava prepája rozličné komfortné systémy vo vozidle ako o. i. klimatizovanie, náladové svetlo, masážne funkcie alebo funkcie aromatizácie interiéru a umožňuje v závislosti od nálady alebo potreby zákazníka špeciálne nastavenie wellness. Tým sa zvýši pohoda a výkonnosť počas jazdy.

„Vývoj novej Triedy S bol extrémne komplexný. S celým radom nových prvkov a funkcií je Trieda S aj naďalej technologickým predjazdcom“, uvádza Ola Källenius, v predstavenstve Daimler AG zodpovedný za výskum koncernu a vývoj divízie Mercedes-Benz Cars.

Vlajková loď značky Mercedes-Benz sa v roku 2016 úspešne presadila ako najviac predávaný luxusný sedan na celom svete. Predaj od roku 2013 výrazne prekročil 300 000 kusov. Medzičasom existuje šesť rôznych variantov karosérie Triedy S.

Tri svetelné fakle ako exkluzívny dizajnový znak v exteriéri

Moderný luxus v novej Triede S dokazujú najvyššia kvalita materiálov a rovnako vysoká kvalita spracovania. Status a technologickú kompetenciu možno teraz zažiť ešte výraznejšie. Všetky modely dostanú nové obloženie chladiča: verzie so šesťvalcovými a osemvalcovými motormi dostanú tri dvojité lamely a zvislé lišty v maske chladiča vo vysokolesklej čiernej farbe. Sedan s dlhým rázvorom a motorom V12 dostane zvislé lišty v maske chladiča pochrómované.

Výnimočné postavenie značky Mercedes-Maybach zdôrazňuje ešte hodnotnejšia predná časť s vysokým podielom pochrómovaných ozdobných prvkov. Novinkou je aj nápis Maybach medzi lamelami masky chladiča na strane vodiča.

V kombinácii s novými svetlometmi MULTIBEAM LED (zvláštna výbava, podrobnosti sú uvedené nižšie) skrášľujú Triedu S tri výrazné svetelné fakle ako exkluzívny dizajnový prvok. Rovnako nový je aj predný nárazník s výraznými otvormi na prívod vzduchu so športovým vyžarovaním.

Na zadnej časti pritiahnu zrak nové svietidlá so svetelnými diódami so zadným svetlom v kryštálovom vzhľade. Pôsobia ako šperky a zabezpečujú charakteristický dizajn vo dne i v noci. Novinkou sú aj efekty zadného svetla pri odomykaní a zamykaní vozidla ako aj tri horizontálne usporiadané dvojice svetlovodov.

Všetky modely dostanú novo navrhnutú spodnú časť nárazníka s integrovanými, nezakrytými koncovkami výfukov. Sú lemované pochrómovaným ozdobným prvkom, ktorý vedie celou šírkou vozidla. Sériovo alebo na želanie je dostupných celkovo sedem nových diskov z ľahkej zliatiny s veľkosťou 17 až 20 palcov.

Koncepcia ovládacích a zobrazovacích prvkov so širokouhlým kokpitom a s volantom novej generácie

Interiéru novej Triedy S dominujú oba nové, vysoko svietivé displeje s vysokým rozlíšením, každý s uhlopriečkou 12,3 palca. Oba displeje pod spoločným krycím sklom vizuálne splývajú do širokouhlého kokpitu a ako centrálny prvok tým zdôrazňujú horizontálne usporiadanie interiérového dizajnu .

Tento širokouhlý kokpit obsahuje veľký displej s virtuálnymi prístrojmi priamo v zornom poli vodiča ako združený prístroj a takisto centrálny displej nad stredovou konzolou. Keďže kokpit je úplne digitálny, vodič si môže nielen zvoliť niektorý z troch rozličných spôsobov zobrazenia (klasický, športový alebo progresívny), ale aj nakonfigurovať podľa ľubovôle informácie a pohľady, ktoré sú pre neho dôležité.

Nová Trieda S má na volante dotykové ovládacie prvky. Rovnako ako na povrchu smartfónu reagujú na pohyby prstov. Umožňujú tak ovládanie celého infotainmentu bez toho, aby vodič musel zložiť ruky z volantu.

Infotainment možno ovládať aj dotykovým poľom a ovládačom na stredovej konzole alebo systémom ovládania hlasom LINGUATRONIC. Nová je aj obsluha systémov DISTRONIC a TEMPOMAT cez ovládacie prvky priamo na volante.

Autentické materiály a puntičkárske spracovanie detailov

Interiér Triedy S určujú ušľachtilé materiály. Medzi ne patria podľa výbavy napríklad rôzne druhy dreva s otvorenými pórmi ako aj kožou potiahnuté vnútorné strany dverí a línie boku. Pre Mercedes je typická viditeľná a hmatateľná kvalita puntičkársky spracovaného detailu a umenia remeselnej výroby.

Starostlivo komponovaná je aj materiálová a farebná koncepcia s rozmanitými tónmi hnedej, vrátane nových farebných kombinácií ako magmová sivá/hnedá espresso alebo mahagónová hnedá/hodvábna béžová.

Svetelná atmosféra so 64 farbami

Na osvetlenie interiéru sa používa rovnako ako doposiaľ výlučne energeticky úsporná technika so svetelnými diódami s dlhou životnosťou. So 64 farbami ponúka na želanie dostupné rozšírené náladové osvetlenie veľa možností na individuálne nastavenie. Nastavuje svetelné akcenty napríklad na ozdobné prvky, centrálny displej, odkladací priestor vpredu na stredovej konzole, misky kľučky, odkladacie priestory na dverách, na priestor na nohy vpredu a v oblasti zadných sedadiel, na stropný panel a na výškové reproduktory na vozidlách vybavených ozvučovacím systémom Burmester® High-End s trojrozmerným priestorovým zvukom.

Všetky modely Triedy S sú sériovo vybavené funkciou štartovania KEYLESS. Súčasne sa tým zavádza nová, príťažlivá generácia kľúčov vo vysokolesklej čiernej alebo vysokolesklej bielej farbe s rozličnými ozdobnými olemovaniami.

Svetová novinka: wellness počas jazdy

Komfortným ovládaním funkcie ENERGIZING ide do sériovej výroby ďalšia svetová novinka: táto zvláštna výbava prepája rozličné komfortné systémy vo vozidle. Cielene využíva funkcie klimatizácie (vrátane aromatizácie), sedadiel (kúrenie, vetranie, masáž), vyhrievania plôch ako aj svetelnej a hudobnej pohody a v závislosti od nálady alebo potreby zákazníka umožňuje špeciálne nastavenie wellness. Tým sa zvýši pohoda a výkonnosť počas jazdy, prípadne počas prestávky. V závislosti od výbavy možno komfort funkcie ENERGIZING zažiť na všetkých miestach na sedenie.

Vybrať možno niektorý z týchto šiestich programov:

  • Čerstvosť
  • Teplo
  • Vitalita
  • Radosť
  • Pohodlie
  • Tréning (tri tréningové programy – uvoľnenie svalov, aktivácia svalov a uvoľnenie – každý s viacerými cvičeniami)

Každý z programov trvá desať minút. Farebne a graficky sa vizualizujú na centrálnej jednotke a sú sprevádzané vhodnou hudbou. Každý program má päť skladieb už uložených. Napríklad hlavnou funkciou v programe Vitalita je rýchla hudba s vysokým počtom úderov za minútu, súčasťou repertoáru Triedy S je preto napríklad skladba Feelin good od Leona Riskina. Ak je napríklad cez multimediálne rozhranie k dispozícii vlastná hudba, táto sa na pozadí analyzuje a na základe počtu úderov za minútu (bpm) priradí k niektorému programu. V každom programe možno jednotlivé funkcie programov deaktivovať.

Do systému komfortného ovládania funkcie ENERGIZING je začlenené aj náladové osvetlenie, ktoré je harmonicky individuálne zladené s jednotlivými motívmi na displeji. Svetlo uvádza interiér na scénu ako umelecké dielo tým, že rozličné farby komponuje do farebných kombinácií.

Farebné kombinácie môžu byť krátkodobo nahradené špeciálnymi efektami – napríklad niektorá osobitná svetelná atmosféra pozdraví vodiča. Okrem toho systém klimatizovania prostredníctvom náladového osvetlenia farebne signalizuje, či zvyšuje alebo znižuje teplotu v interiéri. Rovnako variabilne sa prispôsobuje aj jas svetelných diód, ktorý možno nastaviť v piatich stupňoch a štyroch zónach: širokouhlý kokpit, zóna predných sedadiel, zóna zadných sedadiel a celkovo. Náladové osvetlenie tak využíva pozitívne účinky svetla na pohodu počas jazdy. To robí z tejto výbavy podstatnú časť komfortného ovládania funkcie ENERGIZING s jej programami ušitými presne na mieru.

Náladové osvetlenie vytvára aj emocionálne kontrasty a dáva interiéru štruktúru po jednotlivých vrstvách. 64 farieb, desať farebných kombinácií a tri rôzne zóny osvetlenia (priestor na nohy, úroveň ozdobných prvkov a širokouhlý kokpit) umožňujú vytvoriť avantgardný svetelný obraz so spektakulárnym prelínaním farieb.

Pohon: nové motory s technológiou budúcnosti

Mercedes-Benz S 560 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva: 8,5 l/100 km; kombinované emisie CO₂: 195 g/km) a Mercedes-Maybach S 560 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva: 9,3 l/100 km; kombinované emisie CO₂: 209 g/km): nový motor V8 štartuje s výkonom 345 kW (469 k) a krútiacim momentom 700 Nm. Nový biturbo motor patrí medzi najúspornejšie benzínové motory V8 na svete a spotrebuje približne o desať percent menej ako jeho predchodca. Na zníženie spotreby paliva sa na novom motore V8 v oblasti čiastočného zaťaženia vypínajú pomocou systému riadenia ventilov CAMTRONIC štyri valce súčasne. Tým sa znížia straty spôsobené nasávaním zmesi s vyfukovaním spalín a celková účinnosť štyroch valcov v režime spaľovania sa zvýši posunutím jeho prevádzkového bodu k vyšším záťažiam. Ďalšou osobitnosťou sú turbodúchadlá usporiadané v priestore V medzi valcami.

Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva: 8,9 l/100 km; kombinované emisie CO₂: 203 g/km): s cieľom dosiahnuť vynikajúce jazdné výkony pri výrazne zníženej spotrebe paliva nahrádza 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo s vypínaním valcov doterajší 5,5-litrový V8 biturbo. Napriek menšiemu zdvihovému objemu nový hnací agregát vyvinie 450 kW (612 k).

Najsilnejší diesel pre osobné vozidlá v histórii značky Mercedes-Benz: v modeloch Mercedes-Benz S 350 d 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva: 5,5 l/100 km, kombinované emisie CO₂: 145 g/km) a S 400 d 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva: 5,6 l/100 km, kombinované emisie CO₂: 147 g/km) zažíva nový radový šesťvalcový diesel svoju premiéru v dvoch výkonových stupňoch 210 kW (286 k) a 600 Nm ako aj 250 kW (340 k) a 700 Nm. Aj keď sa výkon v porovnaní s predchodcom citeľne zvýšil, nový motor spotrebuje o viac ako sedem percent menej. Medzi charakteristické prvky špičkovej motorizácie rodiny prémiových dieselových motorov patria proces spaľovania v stupňovitej priehlbine piestov, dvojstupňové preplňovanie turbodúchadlom a prvý raz použitie variabilného ovládania ventilov CAMTRONIC. Konštrukcia sa vyznačuje kombináciou hliníkového telesa motora a oceľových piestov ako aj zdokonalenou povrchovou úpravou klzných plôch piestov NANOSLIDE®.

Nový šesťvalcový dieselový motor je navrhnutý na splnenie budúcej emisnej legislatívy (RDE – Real Driving Emissions). Všetky komponenty potrebné na efektívne zníženie emisií sú zabudované priamo na motore. Princíp integrovanej technológie pozostávajúcej z nového procesu spaľovania v stupňovitej priehlbine piestov, dynamického viaccestného spätného vedenia spalín a dodatočnej úpravy spalín, usporiadanej v blízkosti motora, prvý raz v kombinácii s variabilným ovládaním ventilov, umožňuje ďalšie zníženie hodnôt spotreby pri nízkych emisiách. Vďaka usporiadaniu komponentov v blízkosti motora má systém dodatočnej úpravy spalín nízku tepelnú stratu a optimálne pracovné podmienky.

S 350 d 4MATICS 400 d 4MATICS 560 4MATICAMG S 63 4MATIC+
Usporiadanie a počet valcovR6R6V8V8
Zdvihový objem (cm³)2.9252.9253.9823.982
Menovitý výkon (kW/k)210/286250/340345/469450/612
Menovitý krútiaci moment (Nm)600700700900
Spotreba (l/100 km) *5.55.68.58.9
Emisie CO₂ (g/km) *145147195203

*Nový európsky jazdný cyklus

V pláne sú ďalšie agregáty špičkovej technickej úrovne

Okrem už uvedených pohonov sa pre novú Triedu S plánujú aj ďalšie nové motory: radový benzínový šesťvalec ako aj hybrid dobíjateľný zo siete s elektrickým dojazdom približne 50 kilometrov. Súčasne zažívajú svoju svetovú premiéru technológie ukazujúce trend budúcnosti ako integrovaný štartér a generátor (ISG) na báze napätia 48 V a elektrický prídavný kompresor (eZV).

Nový radový šesťvalcový zážihový motor (M 256): príkladom elektrifikácie vrátane 48 voltovej palubnej siete je nový radový šesťvalcový zážihový motor.

Nové, inteligentné preplňovanie okrem iného s elektrickým prídavným kompresorom (eZV) a integrovaný štartér a generátor (ISG) zabezpečujú vynikajúci priebeh výkonu bez efektu turbodiery. ISG preberá hybridné funkcie ako je zvýšenie výkonu alebo rekuperácia a umožňuje zníženie spotreby, ktoré bolo doteraz vyhradené len pre vysokovoltovú hybridnú technológiu. Nový R6 teda ponúka jazdné výkony osemvalca pri výrazne nižšej spotrebe.

Vďaka dôslednej elektrifikácii odpadá remeňový pohon vedľajších agregátov na čelnej strane motora, čo zmenšuje jeho konštrukčnú dĺžku.

Úzka konštrukcia spolu s oddelením priestoru nasávania/výfuku vytvára miesto na dodatočnú úpravu spalín v blízkosti motora. 48-voltová palubná sieť sa používa aj pre veľké spotrebiče ako vodné čerpadlo a kompresor klimatizácie, rovnako ako pre integrovaný štartér a generátor (ISG), ktorý súčasne vysokoefektívnou rekuperáciou dobíja akumulátor. Nový radový šesťvalec ide na štart v dvoch výkonových stupňoch.

Prepracovaný hybridný pohon dobíjateľný zo siete: výrazne zväčšený akumulátor s kapacitou 13,3 kWh má za úlohu zvýšiť dojazd čisto elektrickej jazdy približne na 50 km. V kombinácii s novým nástenným boxom Mercedes Benz Wallbox umožňuje palubná nabíjačka s výkonom 7,2 kW výrazne rýchlejšie nabitie akumulátora.

Inteligentné jazdenie: ďalší krok v asistenčných jazdných systémoch

Nová Trieda S robí ďalší veľký krok smerom k autonómnemu jazdeniu a posúva koncepciu Inteligentné jazdenie Mercedes-Benz na ďalší stupeň. Aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC a aktívny asistent riadenia pomáhajú vodičovi udržiavať odstup a riadiť ešte komfortnejšie; rýchlosť sa teraz v zákrute alebo pred križovatkou automaticky prispôsobí. K tomu sa pridávajú podstatne vylepšený aktívny asistent zmeny jazdného pruhu a prídavné funkcie aktívneho asistenta núdzového zastavenia.

Nová Trieda S má vďaka vylepšeným kamerovým a radarovým systémom ešte lepší prehľad o dopravnom dianí okolo seba. Okrem toho teraz prvý raz zahŕňa do výpočtu spôsobu jazdy aj kartografické a navigačné dáta.

Aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC dokáže v závislosti od aktuálnej trasy vodičovi pomôcť v množstve situácií a komfortne prispôsobiť rýchlosť.

A v ponuke združeného prístroja "Grafika asistenčného systému" vodič jediným pohľadom rozpozná, ktoré asistenčné funkcie zvolil a na ktoré situácie systémy práve reagujú. Ikony s jednoznačným významom ho informujú tak na obrazovke, ako aj na projekčnom displeji. Všetky funkcie vodič obsluhuje teraz na volante. Súčasťou nového balíka asistenčných jazdných systémov sú okrem iných aj nasledujúce funkcie:

  • Aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC využíva podstatne viac kartografických a navigačných dát a dokáže v závislosti od aktuálnej trasy pomôcť vodičovi v množstve situácií a komfortne prispôsobiť rýchlosť.
  • Aktívny asistent riadenia bol citeľne vylepšený v celom spektre svojej výkonnosti a výrazne sa tak zvýšil jeho úžitok pre zákazníka.
  • Aktívny asistent zmeny jazdného pruhu bol podstatne vylepšený. Teraz mu na prechod do vedľajšieho jazdného pruhu stačí krátko potlačiť smerovku. V priebehu nasledujúcich desať sekúnd senzorika nezávisle od vodiča skontroluje, či v relevantnej bezpečnostnej zóne nie sú iné vozidlá, a vozidlo zmení jazdný pruh s náležitým zobrazením na združenom prístroji.
  • Aktívny asistent núdzového zastavenia kontrolovane zabrzdí vozidlo počas jazdy s aktívnym asistentom až do zastavenia, keď systém zistí, že vodič trvalo nezasahuje do dopravného diania .
  • Jazdenie v zápche: v premávke s častým zastavovaním a rozjazdom na diaľniciach a cestách podobných diaľnici sú teraz možné zastavenia až do 30 sekúnd, v rámci ktorých sa Trieda S automaticky opäť rozbehne a sleduje premávku vpredu (v kombinácii s aktívnym asistentom parkovania).
  • Asistent sledovania dopravných značiek: pomocou rozpoznávania obrazu a informácií z kartografických dát navigačného systému sa zisťujú maximálna povolená rýchlosť a prípadné zákazy predchádzania pre aktuálny úsek trasy. Aktuálna jazdná rýchlosť sa porovnáva s maximálnou povolenou rýchlosťou. V prípade zodpovedajúceho nastavenia zo strany vodiča sa prekročenie rýchlosti signalizuje vizuálnym, prípadne vizuálnym a zvukovým výstražným hlásením. Teraz sa rozpoznávajú aj zákazy vjazdu. Systém vodiča upozorní aj na osoby rozpoznané v oblasti vyznačeného priechodu pre chodcov.

Asistent parkovania ovládaný na diaľku umožňuje vodičovi v závislosti od platných pravidiel cestnej premávky manévrovať vozidlom v úzkych parkovacích medzerách alebo v garáží mimo vozidla cez smartfón, až kým je možné jednoduché nastúpenie a vystúpenie. Vozidlo možno pritom zaparkovať do pozdĺžnych a priečnych medzier na zaparkovanie smerom dopredu alebo cúvaním. Vyparkovanie z priečnych medzier je taktiež možné, napríklad ak bol prístup do vozidla zablokovaný iným zaparkovaným vozidlom. V režime Explore možno vozidlom manévrovať až pätnásť metrov dopredu alebo dozadu v priamom smere a pritom obísť rozpoznané prekážky s malými korekciami riadenia.

Komfort jazdy: vylepšený MAGIC BODY CONTROL a s funkciou ZÁKRUTY

Systémom SKENOVANIA POVRCHU VOZOVKY zaviedla Trieda S v roku 2013 novú technológiu na zabezpečenie komfortu. Systém skenuje nerovnosti vozovky pred vozidlom a podľa toho nastavuje podvozok ACTIVE BODY CONTROL. V novej Triede S je táto regulácia podvozku opäť vylepšená: stereokamera systému teraz ešte lepšie rozpoznáva vozovku, aj za šera a pri rýchlosti do 180 km/h. Komfort teraz ďalej zvyšuje aj funkcia nakláňania v zákrutách, ktorá je v sedane Triedy S dostupná prvý raz. V rámci nej sa karoséria nakloní až o 2,65° smerom k vnútornej strane zákruty a zníži tak priečne sily pociťované cestujúcimi.

Výhľad do diaľky: svetlomety MULTIBEAM LED s diaľkovým svetlom s ultra dosvitom

Trieda S bola v roku 2013 prvým vozidlom, ktoré ako svetelné zdroje používalo výlučne svetelné diódy. Na želanie sa teraz dodáva systém inteligentného osvetlenia so svetlometmi MULTIBEAM LED a s diaľkovým svetlom s ultra dosvitom. Diaľkové svetlo s ultra dosvitom má maximálnu zákonom dovolenú svietivosť, vďaka čomu jas diaľkového svetla poklesne pod referenčnú hodnotu 1 lux až vo vzdialenosti viac ako 650 m. Pre vodiča to znamená výrazné zlepšenie už beztak veľmi dobrého svetelného výkonu aktuálnych systémov MULTIBEAM LED. Súčasťou systému inteligentného osvetlenia je adaptívny asistent diaľkového svetla plus. Umožňuje permanentné jazdenie so zapnutým diaľkovým svetlom bez oslepovania ostatných účastníkov cestnej premávky. V prípade vozidla idúceho oproti alebo vpredu sa svetelné diódy modulov diaľkového svetla MULTIBEAM LED parciálne vypnú a v lúči sa vytvorí výrez v tvare písmena U. Ostatné oblasti vozovky sú naďalej osvetlené diaľkovým svetlom (neoslepujúce diaľkové svetlo).

Bezdrôtové nabíjanie smartfónu a nová služba osobného asistenta

Novou generáciou infotainmentu sa rozširuje ponuka telefónie: prostredníctvom systému krátkodosahovej komunikácie sa smartfón zmení na digitálny kľúč od vozidla a stane sa z neho ovládacia jednotka pre parkovanie (pozri vyššie).

Sériovo možno mobilné telefóny nabíjať úplne bez kábla alebo držiaka. Multifunkčná telefónia (zvláštna výbava) okrem toho umožňuje aj pripojenie mobilného telefónu na vonkajšiu anténu vozidla. Bezdrôtový systém nabíjania funguje so všetkými mobilnými koncovými zariadeniami, ktoré podporujú štandard Qi, prípadne ktoré možno týmto štandardom dodatočne vybaviť. Nabíjacia plocha je integrovaná do odkladacieho priestoru vpredu na stredovej konzole. Na želanie je toto bezdrôtové nabíjanie dostupné pre mobilné telefóny aj v stredovej konzole v oblasti zadných sedadiel.

Zvláštna výbava „telefónia pre podnikateľov vzadu“ bola rozšírená o funkcie ako pripojenie druhého mobilného telefónu a odovzdávanie hovoru medzi cestujúcimi vpredu a cestujúcimi vzadu. Prepracované bolo aj obslužné slúchadlo Bluetooth.

Možnosti príjmu a odosielania správ pre cestujúcich vpredu a cestujúcich vzadu boli rozšírené. Teraz možno SMS prijímať, odosielať, preposielať a hlasovým zadaním nadiktovať. Je možné používať telefónne čísla a URL priamo z textov správ. Hlásenia sa zobrazujú ako automaticky otvárané okno v pravej časti širokouhlého kokpitu. Novinkou je aj oznámenie formou SMS, ak bolo vozidlo počas parkovania zasiahnuté iným vozidlom. Snímače vozidla rozpoznajú takúto situáciu a zabezpečia odoslanie SMS na prednastavené číslo mobilného telefónu.

Špičkový ozvučovací systém Burmester® s priestorovým zvukom s výkonom systému 1 520 wattov bol rozšírený o jeden reproduktor v stropnej ovládacej jednotke a dva bočné reproduktory.

Prostredníctvom novej služby osobného asistenta si zákazníci Mercedes me connect môžu dať vybaviť množstvo individuálnych služieb: či už rezervovanie stola v reštaurácii, odporúčanie turistickej trasy, upozornenie na kultúrne a športové podujatia a ich rezervovanie alebo odoslanie navigačných cieľov priamo do vozidla. Prihlásení používatelia môžu nadviazať telefonické spojenie so službou osobného asistenta v predvolenom jazyku v rámci Európy v 20 krajinách buď cez tlačidlo Info na stropnej ovládacej jednotke alebo cez aplikáciu Mercedes me. Osobný asistent sa postará o všetko ostatné.


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (6720x4480px, 4.31 MB)

Fotografia 2 (6720x4480px, 3.49 MB)

Fotografia 3 (6720x4480px, 3.48 MB)

Fotografia 4 (6720x4480px, 4.06 MB)

Fotografia 5 (6720x4480px, 5.28 MB)

Fotografia 6 (6720x4480px, 5.27 MB)

Fotografia 7 (6489x4326px, 5.15 MB)

Fotografia 8 (6470x4313px, 5.63 MB)

Fotografia 9 (6540x4360px, 5.62 MB)

Fotografia 10 (2480x3508px, 1.05 MB)

Fotografia 11 (2480x3508px, 980.16 kB)

Fotografia 12 (2480x3508px, 880.85 kB)

Fotografia 13 (2480x3508px, 776.49 kB)

Fotografia 14 (2480x3508px, 1.03 MB)

Fotografia 15 (2480x3508px, 1019.25 kB)

Fotografia 16 (2480x3508px, 1.08 MB)

Fotografia 17 (2480x3508px, 982.88 kB)

Fotografia 18 (2480x3508px, 643.6 kB)

Fotografia 19 (2480x3508px, 653.01 kB)

Fotografia 20 (2480x3508px, 1.18 MB)

Fotografia 21 (2480x3508px, 1.1 MB)

Fotografia 22 (2480x3508px, 1013.93 kB)

Fotografia 23 (2480x3508px, 923.83 kB)

Fotografia 24 (2480x3508px, 1.15 MB)

Fotografia 25 (2480x3508px, 1.05 MB)

Fotografia 26 (2480x3508px, 824.68 kB)

Fotografia 27 (2480x3508px, 818.69 kB)

Fotografia 28 (2480x3508px, 991.26 kB)

Fotografia 29 (2480x3508px, 953.4 kB)

Fotografia 30 (2480x3508px, 754.98 kB)

Fotografia 31 (2480x3508px, 753.13 kB)

Fotografia 32 (2480x3508px, 1.03 MB)

Fotografia 33 (2480x3508px, 1.01 MB)

Fotografia 34 (2480x3508px, 969.28 kB)

Fotografia 35 (2480x3508px, 944.93 kB)

Fotografia 36 (2480x3508px, 1.12 MB)

Fotografia 37 (2480x3508px, 1.11 MB)

Fotografia 38 (2480x3508px, 771.14 kB)

Fotografia 39 (2480x3508px, 775.32 kB)

Fotografia 40 (2480x3508px, 1.04 MB)

Fotografia 41 (2480x3508px, 1.01 MB)

Fotografia 42 (2480x3508px, 1.23 MB)

Fotografia 43 (2480x3508px, 1.16 MB)

Fotografia 44 (2480x3508px, 971.64 kB)

Fotografia 45 (2480x3508px, 924.24 kB)

Fotografia 46 (2480x3508px, 550.31 kB)

Fotografia 47 (2480x3508px, 553.35 kB)

Fotografia 48 (2480x3508px, 633.48 kB)

Fotografia 49 (2480x3508px, 633.57 kB)

Fotografia 50 (2480x3508px, 1.27 MB)

Fotografia 51 (2480x3508px, 1.24 MB)

Fotografia 52 (8280x6208px, 6.92 MB)

Fotografia 53 (8280x6208px, 7.69 MB)

Fotografia 54 (8280x6208px, 7.51 MB)

Fotografia 55 (8280x6208px, 6.15 MB)

Fotografia 56 (8280x6208px, 6.04 MB)

Fotografia 57 (8280x6208px, 6.18 MB)

Fotografia 58 (8280x6208px, 10.01 MB)

Fotografia 59 (8280x6208px, 11.44 MB)

Fotografia 60 (8280x6208px, 7.61 MB)

Fotografia 61 (8280x6208px, 6.59 MB)

Fotografia 62 (8280x6208px, 7.53 MB)

Fotografia 63 (8280x6208px, 8.97 MB)

Fotografia 64 (8688x5792px, 7.11 MB)

Fotografia 65 (8688x5792px, 8.34 MB)

Fotografia 66 (8688x5792px, 6.11 MB)

Fotografia 67 (6000x4000px, 4.35 MB)

Fotografia 68 (6000x4000px, 4.83 MB)

Fotografia 69 (6000x4000px, 3.82 MB)

Fotografia 70 (8688x5792px, 6.24 MB)

Fotografia 71 (8688x5792px, 6.76 MB)

Fotografia 72 (8688x5792px, 7.24 MB)

Fotografia 73 (7512x4984px, 5 MB)

Fotografia 74 (7512x4984px, 6.39 MB)

Fotografia 75 (7512x4984px, 6.59 MB)

Fotografia 76 (7512x4984px, 5.28 MB)

Fotografia 77 (8688x5792px, 13.36 MB)

Fotografia 78 (8688x5792px, 11.06 MB)

Fotografia 79 (8688x5792px, 8.96 MB)